Kehysalan parasta osaamista - kehystämö Porissa palvelee!
Liike on tunnettu hyvästä työnjäljestään. Myös ne kehyksen osat, jotka eivät näy päällepäin on tehty yhtä huolellisesti kuin näkyvät kohdat.
Mistä tietää, että taulu on kehystetty hyvin? Voit vaikka tarkistaa lopputuloksen tsekkilistastamme:
- Laadukas kehys on puuta tai alumiinia
- Kehyksen kulmat ovat siistit, liimaamalla ja kasauskoneella tehdyt. Kulmissa ei ole rakoja eikä korkeuseroista johtuvia pykäliä.
- Kehyksen jokainen sivu on värisävyltään samansäyvyinen.
- Kehys ei keiku tasaisella alustalla.
- Kehyksessä ei ole naarmuja eikä jälkiä.
- Suurikokoisiin töihin ei ole käytetty liian kapeaa kehystä (kestävyys).
- Lasi on leikattu kehyksen kokoon sopivaksi.
- Lasin laatu on hyvä (pinta ei ole väreilevä).
- Lasi on puhdistettu molemmilta puolilta, eikä lasin ja työn välissä ole roskia. Lasissa ei saa olla myöskään naarmuja.
- Hyvälaatuinen heijastamaton lasi ei tee työtä sameaksi.
- Paspiksen aukon reunat on leikattu viistoon ja kulmat teräviksi.
- Paspiksen mittasuhteet ovat sopusoinnussa työhön nähden.
- Paspiksen pitää painautua työhön kiinni, niin ettei työn ja paspisaukon väliin jää rakoa.
- Kaikki paperi- ja pahvityöt on ensin suoristettu, jos ne ovat olleet kuperia.
- Laadukkaassa kehystyksessä paperityöt kuten valokuvat, kartat, julisteet ja painokuvat on yleensä pohjustettu. Akvarelleja, grafiikkaa ja museokehystyksiä ei kuitenkaan pohjusteta.
- Taustateippaukseen on käytetty kasvisliimapaperia (ei teippejä, koska ajan myötä irtoavat).
- Öljyvärimaalauksen sisällä olevat kiilapuut täytyy olla kulmista samalla korkeudella, jolloin työn kulmiin ei tule ryppyä
- Öljyvärityön kankaan pitää olla sopivalla kireydellä.
- Kankaiden, kanavatöiden ymv. pingoitukset on tehty lankasuoraan.
- Pingoituksissa on käytetty kolmen millin pahvia, johon niitit tulevat aivan vieri viereen.
- Silkkityöt on pingoitettu kevytlevylle hyvin ohuilla neuloilla, yhden senttimetrin välein. Näin ohuisiin silkkitöihin ei jää ryppyjä tai pusseja.